נווט למעלה
כניסה
לצד התכנים המועברים בבתי החינוך לגיל הרך ובגנים, כחלק מתכניות הלימודים המוכרות והמקובלות, פועלות במערך הגנים תכניות ייחודיות רבות ומגוונות ובהן אלה:
 
תכנית מעגן
תכנית התערבות מערכתית רב תחומית בתחומי ההתפתחות השונים (ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, פסיכולוגיה התפתחותית, ייעוץ חינוכי, הדרכה פדגוגית). מטרת התכנית היא איתור בעיות מוקדמות במסגרות החינוך בגיל הרך וטיפול בהן.
התכנית מושתתת על תפיסה לפיה התערבות מוקדמת תשפיע על תפקוד הילד או הילדה בטווח הארוך בכך שתמנע קשיים רגשיים והתנהגותיים ותאפשר את מימושן של יכולות שאינן באות לידי ביטוי באופן ספונטני.
 
סל תרבות
התכנית מבקשת לעודד כבר מהגיל הרך צפייה מושכלת באמנות וצריכת אמנות איכותית. התכנית משולבת במערכת החינוך
הפורמלי מגני הילדים לחינוך העל יסודי. מטרות התכנית כוללות: פיתוח כישורי הערכה, טיפוח טעם אישי, הגברת הסובלנות וההקשבה לזולת ויצירתה של תשתית תרבותית משותפת. ילדי הגנים במועצה צופים בשלושה מופעים בשנה משלושה ז'אנרים שונים – דרמה, מחול ושירה.
 
ספריית פיג'מה
מטרתה להנחיל לילדי הגנים אהבה לקריאה ולספרים ולעודד דיון בערכים יהודיים בחיק המשפחה ובגן הילדים. התכנית נוסדה על ידי קרן הרולד גרינספון, בשיתוף משרד החינוך. ספריית פיג'מה מעניקה מדי חודש ספרי ילדים איכותיים, בעלי זיקה לתרבות היהודית ולצדם הצעות לפעילות משותפת לילדים ולהוריהם. המפגש עם הספרים מעניק הזדמנות לשיח משפחתי על ערכים מתוך רצון לחזק את ההכרה והגאווה של ילדים בתפוצות ובישראל בזהותם ובתרבותם.
 
הנגב הוא ביתי
ברמת הנגב רואים את הטבע, סביבת המגורים, החי והצומח, כחלק בלתי נפרד מעולמו של הילד והטיול הוא ערך מרכזי וחשוב בלמידת הילדים. באמצעותו עורכים ילדי הגנים הכרות עם סביבת מגוריהם על כל רבדיה ומקרבם לנוף המדברי המיוחד סביב ביתם. תכנית הטיולים השנתית כוללת טיולים לאתרים היסטוריים ברחבי המועצה, סיורי טבע להכרת החי והצומח, ביקורים בצורות ההתיישבות השונות במועצה – קיבוצים, מושבים, יישובים קהילתיים, חוות בודדים – והכרתם בעבר ובהווה.
 
שוטר בא לגן
סדרת מפגשים שמטרתה לחשוף את הילדים למשטרה ולפעילותה, כחלק ממודל מניעתי המקודם על ידי משטרת ישראל ומשרד
החינוך בשנים האחרונות. מטרות המפגשים בגנים לטפח אזרחות טובה, לקרב את הילדים ולחשוף אותם לתפקידי המשטרה והשוטרים, כדי שיכירו מקרוב ובאופן בלתי אמצעי את אחד המוסדות האחראים לארגון ולשמירת הסדר במדינה.
 
קרן קרב
תכנית קרן קרב פועלת לשינוי חינוכי-חברתי המקדם צמצום פערים ומעודד שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית, באמצעות פעולות העשרה והעצמה במערכת החינוך. מטרת התכנית, להעניק לילדים הזדמנות שווה, חינוכית וחברתית, באמצעות
פעולותיה. הילדים נחשפים לתכניות העשרה ייחודיות, לדרכי הוראה מרתקות ולעולמות למידה ויצירה חדשים.
 
חינוך סביבתי בגני הילדים בשיתוף עם הרשת הירוקה
זו השנה הרביעית בה גננות משרד החינוך עוברות השתלמות והדרכה צמודה בנושא חינוך סביבתי וחינוך לקיימות ע"י מנחה מהרשת הירוקה, כל שנה מוקדשת לנושא אחר. בשלוש השנים הראשונות עברו כל הגננות השתלמות בת 60 שעות כולל יום סיור והדרכה חודשית צמודה המובילה לימי שיא עם ההורים. השנה הראשונה עסקה בצפרות, השניה בנושא גינה אקולוגית, השלישית בנושא מזון מקיים ומגוון ביולוגי.

 

הנגב הוא ביתי
ברמת הנגב רואים את הטבע, סביבת המגורים, החי והצומח, כחלק בלתי נפרד מעולמו של הילדוהטיול הוא ערך ו מרכזי וחשוב בלמידת הילדים. באמצעותו עורכים ילדי הגנים הכרות עם  סביבת מגוריהם על כל רבדיה ומקרבם לנוף המדברי והמיוחד סביב ביתם.

תכנית הטיולים השנתית הכוללת טיולים לאתרים היסטוריים ברחבי המועצה, סיורי טבע להכרת החי והצומח, ביקורים בצורות ההתיישבות השונות במועצה – קיבוצים, מושבים יישובים קהילתיים, כפרים, חוות בודדים – והכרתם בעבר ובהווה.

 

צפרות
מרכז צפרות רמת הנגב מפעיל תכנית רב גילאית בנושאי טבע וצפרות במטרה להטמיע ערכי שמירת טבע ולהעמקת הקשר לסביבה הקרובה. גננות המועצה עברו השתלמות צפרות שהקנתה להן כלים להעברת נושא הצפרות בגנים. כל ילדי הגנים במועצה ביקרו בתחנת הטיבוע במדרשת בן-גוריון ולמדו על נדידת הציפורים. במסגרת ימי השיא הקהילתיים בהם השתתפו כל ילדי המועצה ומשפחותיהם, נערך פרויקט בחירת ציפור רמת הנגב, ונבחרה הסלעית לבנת הכנף. כמו כן הועברו ימים מרוכזים בנושא ציפורים וזבל, במסגרת יום הניקיון הבינלאומי.
 
מזון מקיים - בוחרים מקומי ואוכלים בריא
מחלקת הגנים והגיל הרך, היחידה הסביבתית, ומרפאת היל"ה ברמת הנגב חברו יחדיו למהלך רשותי נרחב וחדשני להנחלת עקרונות וכלים לאכילה נכונה, השומרת על גופנו, בריאותנו וסביבתנו הקרובה והרחוקה, תוך התבססות על המשאבים הקיימים בסביבתנו. הפרויקט כולל שינוי תזונתי במטבחי הגנים בעזרת ליווי מקצועי של נטורופתית מקומית. באופן הדרגתי נעשה מעבר לדגנים מלאים, העלאת מגוון הירקות והפירות והעדפת ירקות טריים על פני קפואים, העלאת השימוש בחלבון מן הצומח והפחתת צריכת סוכר. כמו כן, מתקיימות סדנאות בישול והכשרה לצוות הגננות, לילדים ולהורים. בנוסף, במסגרות החינוך הפורמאלי הוחלט על הפיכת חצרות הגנים ובתי הספר למרחבי צמיחה לימודיים המאפשרים לימוד חוויתי, התקרבות לטבע, למידה על חקלאות ועוד.
 
מוכנות לכיתה א'
תכנית שנתית משותפת של גננות גני חובה ומורות כתה א' עבור ילדי גן חובה מכינה את הילדים למעבר מהגן לבית הספר. התכנית מתבצעת לאורך השנה והיא מאפשרת לילד ולהוריו להכיר את המסגרת החדשה אליה יצטרף בצורה הדרגתית מהיבטים שונים ובהם הכרת הסביבה החדשה – החצר, הכיתה, השירותים ועוד, חשיפה לדרכי הלמידה בבית הספר, התנסות בישיבה ליד שולחן, מפגש עם הצלצול וההפסקות הקבועות. היכרות עם הדמויות בבית הספר – מורות, מנהלת; שימוש במושגים הקשורים לבית הספר כמו שיעור, הפסקה, הפסקת אוכל וכיוצא באלה.